BUY MALAYSIAN

Monday, November 12, 2007 Posted by: KIDbrush®, 2 comments


 
proton malaysia : Setakat neh Perusahaan Otomobil Nasional a.k.a. Proton bersusah payah hasilkan kerete-kereta mengikut kehendak pengguna terutamanya rakyat Malaysia Sendiri bermula dari tahun 1985, taim tuh haku masih main tepi longkang hingus meleleh lagi. ...

Belajar dan pengalaman pertama bersama syarikat gergasi Jepun, Mitsubishi. Kemudian melebar langkahnya bekerjasama dengan syarikat British berteknologi tinggi ,Lotus (anak syarikat Bugatti). Maka terhasilah Gen-2 , Satria neo, Persona dan Exora yang mengunakan enjin Campro ( Camry Proton). Sebelum neh Proton pernah bekerja sama dengan Agusta tapi suam-suam kuku je la.. last-last sangkut dengan Kawasaki. Baru-baru ni pula Proton sedang mengintai Ford, Volkswagen dan Toyota untuk kereta elektrik dan Hybrid ( pakai minyak+elektrik).  Tapi kereta terbaru Proton, Saga BLM pakai enjin Mitsubishi balik.... murah kot, tak pun stok banyak lagi, tak pun dah diperbaharui.Kalaulah Proton bekerjasama sama dengan BMW (untuk kereta), Harley Davidson (untuk motorsikal) dan rakyat Malaysia yang kreatif (untuk design)... agak-agaknya kereta kat atas tu kereta yang kita pakai skang neh.... kalau...


Apa perbezaan antara Jaguh 175 ini dengan..


Kawasaki Elimator 125?



hasil kekreatifvitian rakyat kita

satria Neo yang didandan menarique

Era yang paling tidak diminati..

ahirnya di bedah dan ditukar jantina sebegini hah!


silap-silap buleh terbang neh!


sepatutnya bergini lah Persona @ Gen 2 kan kan kan

kalau keta macam neh lg best. Jimat ruang, ranggi gitu koh koh. Wat eber lah, kita patut berbangga kerna Proton mampu bersaing dengan pasaran antara bangsa. Setidak-tidaknya kita tunjuk kita mampu buat kereta. Bukan setakat belacan, basikal, keropok lekor dan peti sejuk je! Go MALAYSIA!!!!!



Tuesday, November 06, 2007 Posted by: KIDbrush®, 0 comments




history channel games online



Expedition Africa


  Warrior


  Turf Wars

   Human Weapons


Monster Quest


     Dog Fight


   Under World


   Halloween