Friday, April 17, 2009 Posted by: KIDbrush®, 2 comments

KELIWON : Hantu.... Benar atau Tidak??!!

topik haku kali neh berkenaan dengan Hantu! Haku pon x tau pasai hape topik neh buleh jadi idea haku. Munglin pasai lepaih tengok Keliwon (TV3) tadi kot. Hangpa penah tengok hantu? Penah? Mana? Nak tengok! nak tengok! Dan-dan haku cal Adanama, soh dia tunjukkan bukti kukuh kewujudan hantu. Layan.....
Di sebelah merupakan gambar seekor hantu ikan yang telah di salai oleh Penduduk Mesra Jatinra Pinggiran. Ekoran terlalu kerap mengintai anak-anak dara para nelayan kampung tersebut, beliau telah ditangkap dan di salai hidup-hidup. Sebab nak hukum sular tak tahu tang mana nak jolok! Kata-kata akhir yang keluar dari mulut beliau sebelum menghembuskan nafas terakhir ialah " Fuiyoooooooooooo!!! ".- Adanama


Disebelah kanan pula gambar yang dikirim dari Surabaya. Di Belakang gambar ini tertulis "Serem mas! Serem!", aku pun lama gak belek. Tak tahu mana satu yang di maksudkan. Gambar yang kecik.... ke yang besar. Pening di buatnya! Anda nilaikanlah sendiri.-Adanama





Sebelah kiri ni pun sama juga, mengikut maklumat, gambar sebelah kiri sekali tu, wajah kuntilanak sebelum kena pasak dengan paku. Yang belah kanan, selepas kena pasak dengan paku! Lebih kurang jer aku tengok!
Aku pun dah semakin pening. Aku tanya budak Matsaleh si " John" yang dari tadi duduk kat sebelah aku. Dia tanpa segan silu berkata " Aku rasa, hantu yang dimaksudkan adalah yang sebelah kanan tu. Cuba awak perhatikan betul-betul, Tahi lalat lebih comel di atas hidung kanan berbanding atas bibir kiri. Lagipun bibir yang kanan tu merah. Itu maknanya beliau baru lepas minum darah!" Ujar beliau serius. Sejurus kemudian beliau mengadu "ditumbuk" benda halus! Padan muka celupar sangat!

Sebenarnya beliau telah ditumbuk dengan mesra oleh Toyol jiran sebelah rumah aku ni si "Michael", pagi petang siang malam merayau kat rumah aku. Itu pun aku yang pakaikan lampin!! Tiba - tiba aku terpandang sekeping gambar atas meja John.
" Gambar siapa ni???!!!",...... " Owh, itu gambar macha yang hantar Suratkhabar tiap-tiap pagi......". Macha hantar surat khabar?!!!!!!!!!!!!!


adanama


2 comments:

Qib said...

ohhww,.KID,.

itu semua,.

gamabr yang nahi mmungkar ,.hehe,.

jauh benar beza nye ngn antuu./

KIDbrush® said...

koh koh koh... hang neh mmg kenalan rapat ngan depa ropanya. Hade link ngan depa ek?

Post a Comment