PDRM CUTI PENUH 11 JUN 2010 - 11 JUN 2011!!!!

Tuesday, May 11, 2010 Posted by: KIDbrush®, 9 comments

Aduyaiii... Harimau Biru, sejak last-last neh dah makin bertambah isu-isu hangat pasukan keselamatan nombor 1 dunia neh. Hade saja yang x kena. Agaknya lepas neh kuasa-kuasa depa di turunkan lagi sama label dengan Pasukan Rela kot, x pon sama mcm jaga. Agaknya itulah kehendak masyarakat kita yang berpendidikan tinggi neh...

Kalau direnung sedalam-dalamnya, depa tuh manusia jugak. Sedangkan makan lagi tercirit, inikan manusia biasa. Tapi pendek kata skang neh 2010. Zaman Bukit Kepung dah lapuk. Undang-Undang dah jadik Kundang-Kundang. Sesungguhnya bagi haku, rakyat skang dah tak memerlukan Polis. Kenapa? Pasal dah terlalu aman sangat. komunis x dak, gerila x dak, hape lagi??

X dak duit pinjam Ah Long, terlebih duit, beli dadah. Hape susah ye dak? Dah itu kehendak rakyat. Haih... ramai yang bila nampak je Polis, darah menyirap, menyampah, sakit hati, bengkekkkk je. Masing2 hade alasan sendiri untuk membenci depa. Walaupun x semua, tapi ramai. Ala, macam kita sakit hati dengan Guru Besar dan Cikgu Disiplin taim sekolah dulu-dulu. Macam tuh la orang kita sekarang. Berikut adalah temubual dengan rakyat-rakyat Malaysia yang bijak dan berpendidikan .

Apakah pendapat anda dengan Polis dan Undang-undang?
Ah Long : Tiaw chi b** sama itu untang-untang. Sikalang ah. Taim cali luit, taim mau kaya. Lu x mau kaya ka? Lu pinjam sama wa la! sampai mati x habit bayar ha ha ha Polis wa x lak takut. Lawyer ala maaa!!!

Jeejaa (Minah NiteClub): Bengkek je i. Nak minum arak pun x boleh. Suka hati i la nak minum apa pun. U tak nak i ke? apa ntah Undang-undang! Bukan mati pun minum! Tapi ...i suka abang Polis, handsome youuuu!! Macho-macho gitu!!

bakal-bakal ibu tunggal @ lauk chisss!!!

Mat Rempit:  Cilok bebbbbb!!! Wa peduli hape undand-undang!! Mak bapak wa sokong wa la beb... fuyooo cikarooo siotttt!!(awek lalu sambil senyum) woih tuh tuh Polis! Prenggggggg Prenggggggg (terus willy seret depan road blok)

Akademi rempit!!!

Pelampau Politik: Anda semua macam katak bawah tempurung. Macam ini dikatakan Aman dan Damai?!! Ini mundur namanya. Tengok Indonesia, Thailand, Cuba, India , Iran. Mereka jauh lebih aman, maju dan makmur!! Polis?!... no komen.

Ah Chai (penjual VCD): Wa tak  tau la kawan. Wa cari makan ma. Ssss... kawan, wa ala celita balu punya. Local punya fuiyoooo manyak syok woo. VCD? DVD?DVD lay pun ala....  5 linggit kasi lu. Apa!?? Polis?!! aiya aiya mati wa (terus tutup kedai)

Kapal Sink: Awak tau ka apa itu Undang-undang? Jangan cakap sama saya. You low standard. Polis and Undang-Undang under my feet. See!! Now i look stupid speaking Malay!!

Penjenayah Misai Kucing: Setakat ini rakyat meyokong saya. Mereka rela dan suka anak- anak mereka diperlakukan oleh saya bergitu. Sesungguhnya saya amat menghargai mereka... korang berani tembak aku?! Tembak la! Tembak la!  (ujar beliau malu-malu kucing).


"Lelaki misai kucing" idola rakyat!!

Perompak: Asal aku nak ragut je dia orang tangkap, asal aku cilok je dia orang tangkap. nak rompak kedai emas pun susah. Kan senang Polis tak de, senang aku nak rompak ke, pecah rumah ke, ragut beg mak bapak ko ke, curi moto ke, kereta ke.... siot laaa!

Pelacur: i kerja bang. i bukan bagi free! walaupun KWSP dan SOCSO tak ada, tapi i ikhlas kerja bang. Sepatutnya undang-undang membenarkan kami bekerja dan di daftarkan profesi ini dalam jabatan buruh. HIV dan AIDS tu tanggung sendiri lah. Meh le bang... murah je.. bang bang banggggg!!! (tidakkkkkkk!!)

Tokan Binjai: Aku feymes beb! Heh... orang dulu kata najis. Najis jual berapa duit je beb? Aku  sekali tolak dah beribu-ribu lah beb. Mak bapak aku x pernah kacau pun beb. janji Fulus mariiii beb. Apa kau nak? Basah, kering, serbuk, cair? stengggg punya semua ada beb. jangan takut..... rakyat sokong kita kah kah kah (sambil suntik kat kepala lutut dia sendiri)

sticker yg di lekatkan pada kolar baju kanak2 tadika..inikah kemahuan anda?!

Perogol: Den doakan semoga Undang-undang dan Polis dilupuskan. Haa... sonang den nak buek kojo. Tuh hah, banyak laie senarai namo-namo yang belum den raso..adehh adehhh (haku dah belasah cukop-cukop!!)

Pejuang Baju Merah: Maleshia ney tok behh lasung'. Nuu tengok tempak kawe selate Thai nuh. Baru behh. Mu nok buak lagu mano pun' ikut suko mu. Nok potong' palo? Bereh! Nok tembok oghe? Bereh! Nok letup keto? Bereh sokmo!!(ujar beliau dengan loghat Kelantan tunggang terbalik)

IbuBapa berkenaan: Ehh!! Suka hati aku lah nak buat apa pun kat anak aku! Salah ke anak aku nak hisap dadah hah?!! Salahkah anak aku nak merempit ke, nak jadi bohsia kekah ke... suka hati dia orang lahh.. Polis apa perduli! Ehhh Undang-undang pergi mampus lah, tengok Akademi Fantasia lagi bagus. Tuh si iLLa anak dara aku tuh, aku nak dia jadik artis macam.... oiii nak kemana tuh?! oii setan! aku tak habis lagi laaa!!! (maleh haku nak layan).


kokurikulum baru... Mari Belajar Hisap Rokok Level 1
 
Bagaimanakah agaknya kalau pihak PDRM mengisytiharkan kesemua anggotanya bercuti setahun bermula 11 Jun 2010 hingga 11 Jun 2011. Maksud haku, sepanjang tahun tuh langsung x dak Polis. Tinggal Tentera, JPA, Bomba dan Rela je yang bekerja.... hape akan terjadik... think!


9 comments:

Anonymous said...

tumpang lalu bro. saya respek awk pnya penulisan. Pandangan jauh kedepan. Kakak saya 20 thn dlm PDRM kerja siang & mlm. Smoga PDRM terus mara maju kehadapan!

TcRaiN said...

Brush memang lain dari yang lain... I likeeee.... youuuu

Lissa said...

isue tembak ari 2. sya rsa bkn sengaja kan wak. Bwa keta dgn bahaya , padanlah kna tembak. PDRM dikecam. if sum body's dead taht nite. What will his mother say?....

ur diferent KID. vote ya!!! (*-^)

zakrool said...

bro. Wahh emosi jerkk? aku 3 kali aply polis tak lepas hehe

Anonymous said...

gmbr dahsyat

GadisKasutConverse said...

hang punye penulisan..aku ''suspek''..hehehe...trskan menulis~

KIDbrush® said...

Anonymous~ bro.. who ever u are TQ for ur oppinion. Stakat neh haku mmg pandang kedepan je har har

Tcr Ain~ Mekasih cikgu n.... sslmt Hari Guru u r the best!!

KIDbrush® said...

Lissa~ Bebeh!! ntah la... manusia klu tersepit mcm2 bleh jadik

Zakrool~ 3 kali??!! wah lu ckp minat jadik Iron Man ke bro keh keh

KIDbrush® said...

Bunga~Buuuungaaaa!!! lama x mai? gbr tuh smua dr google ile ile ilee

Penulis~Haku The Main Suspect ke penuliss! Halamak!!!

Post a Comment